Lowell ökade tillgänglig­heten med Kivras single sign-on

Kredithanteringsbolaget Lowell är bland de första att införa SSO, single sign-on, i Kivra. När kunden klickar på en kommunikationsyta i Kivra från Lowell, kopplas kunden i inloggat läge till Lowells self-service-portal.

– Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra kundupplevelsen. En del i det är att all skriven kommunikation ska göras tillgänglig via de snabbaste och mest tillgängliga kanalerna, säger Jens Lindeblad, Head of Digital and Innovation på Lowell.

Kraftigt ökad konvertering
– När Kivra erbjöd SSO såg vi det som en självklarhet att koppla samman det till vår self-service-portal. Vi såg direkt en kraftig ökning av kunder som genom att klicka på kommunikationsytan kommer till inloggat läge i Mitt Lowell.

Obekvämt att diskutera ekonomi
SSO gör användarupplevelsen smidigare och tillgängligare. Men för Lowell finns också andra incitament.

– Vår rapport om ekonomisk ohälsa visade att många i landet tycker det är obekvämt att diskutera sin ekonomiska situation med andra människor. Mot den bakgrunden är det ännu viktigare att göra self-service så smidig och tillgänglig som möjlig, vilket vi uppnår med Kivras single sign-on, avslutar Jens Lindeblad.

Läs mer om Lowells rapport om ekonomisk ohälsa.

Det här är SSO

  • SSO utläses Single sign-on. Kallas ibland på svenska för federering.
  • SSO kan implementeras för såväl inloggning med BankID som med lösenord.
  • Beprövat i Kivra av några av landets största företag, inom exempelvis försäkring och kredit.

Fakta Lowell

  • Näst störst i Europa inom kredithantering och inkassotjänster.
  • Grundat i Storbritannien 2004.
  • 4 400 anställda i koncernen, 250 arbetar i Sverige.
  • Hette tidigare Lindorff.

Vill ni veta mer om single sign-on?

Ring eller mejla sales@kivra.com på Kivra. Så hjälper vi er vidare.