Nå ut till dina kunder
Med Kivra har du chansen att nå ut till två av tre svenskar. I en kanal som de själva har valt och tycker om. Och ännu enklare blir det med våra smarta tjänster: formulär, chatt, kontaktvägar och verktyget Campaigns.
Interagera direkt
I Kivra kan du interagera med kunder, anställda och småföretagare på nya, smarta sätt.
Ta chansen att räta ut kundernas frågetecken direkt med smarta tjänster som Campaigns, Formulär, Chatt och Kontaktvägar. Tjänster som går snabbt kan komma igång med - inga tidskrävande implementationer.
Med kommunikationstjänster i Kivra har du chansen att får du nöjdare och mer lojala kunder, samtidigt som du kan avlasta kundtjänst och spara resurser.
Undersökningar
Kivra lanserar en ny tjänst för samhällsundersökningar. Genom 6 miljoner användare i Kivra når undersökningarna en bred demografisk spridning och ger därmed mer representativa resultat. Dessutom med en högre konverteringsgrad än branschstandard. Tjänsten kompletterar befintliga kontaktytor som telefon, SMS och vykort, vilket faciliterar snabbare svar.
Formulär
Enkel fråga eller hel undersökning? Återkoppling vid en bokning eller feedback på ett erbjudande? Med tjänsten Formulär öppnar du upp för tvåvägskommunikation och kan samla in värdefull återkoppling. De kan skickas ut fristående eller tillsammans med andra utskick, t.ex. en kallelse till ett vårdbesök kombineras med ett hälsoformulär inför besöket.
Kontaktvägar
Hantera kundernas frågor när de dyker upp. Kontaktvägar ger dina kunder ett enkelt sätt att komma i kontakt med företaget direkt i Kivra. Via din avsändarportal lägger du in exempelvis e-post, telefon eller länk till Mina sidor, utan att kunderna behöver logga in på nytt.
Campaigns
Ett ovärderligt verktyg i det dagliga marknadsarbetet. I verktyget, som du når via Sender Portal, kan du hantera företagets utskick. Producera, segmentera och administrera alla aktiviteter. Här kan du tidsbestämma kampanjer, segmentera på personnummer och leda kunderna vidare.
Chat
Koppla en automatiserad chatbot till företagets utskick. På så sätt kan kunderna snabbt få svar på vanliga frågor, direkt i Kivra. Chatten är ett enkelt och smidigt sätt att göra kunderna nöjda – samtidigt som du avlastar kundtjänsten på samma gång.
Nå 6 miljoner personer med oss
Vi är det självklara valet, vad du än vill nå fram med. Av våra 6 miljoner användare har 99 procent varit aktiva de senaste tre månaderna. Med oss kan du bland annat skicka brev, fakturor, lönebesked, bokningar, signeringar och kvitton.
SBAB når kunder och anställda
Satsningen med Kivra ligger i linje med vårt uttalade fokus på hållbarhet. Med Kivra minskar vi miljöbelastningen samt ökar tillgängligheten och säkerheten i våra kundutskick.
Elizabet Jönsson, Privatmarknadschef på SBAB
Fler sätt att förbättra kundupplevelsen
Betaltjänster
Erbjud olika betalningsalternativNär ni skickar fakturor i Kivra kan ni låta kunderna välja betalningsform, utifrån vad de själva föredrar. Ni kan enkelt komma igång med Swish som alternativ till bankbetalning. Dessutom finns det möjlighet att erbjuda flexibla datum och delbetalning.
Läs mer
Skapa kampanjer och få koll på statistik
Få insikter om utskickAvsändarportalen hjälper er att synas ännu bättre i Kivra. I verktyget kan ni skapa kampanjer, se statistik, uppdatera kontaktuppgifter och skräddarsy företagets visuella identitet. Här styr ni företagets närvaro i Kivra.
Läs mer
Anpassa era budskap
Anpassa era budskapI Kivra kan du typa dina utskick utifrån dokumenttyp. På så sätt ger du skräddarsy användarupplevelsen. Det går också att göra utskicken mer engagerande genom att skapa responsivt innehåll, så att upplevelsen anpassas i kundernas dator eller mobil.
Läs mer
Nyfiken på hur vi kan hjälpa dig?
Kontakta oss så hjälper vi dig med din digitala kommunikation!