Hoppa till innehållet

Ett nytt sätt att lära känna era kunder

Det har aldrig varit så enkelt, säkert och effektivt att få reda på hur era kunder tycker och tänker. Vi hjälper er stärka era kundrelationer, så ni kan fokusera på att göra det ni gör bäst. Få svar på era formulär med vår hjälp.

00 campaigns cover

Varför välja Kivra för kundkännedoms-frågor?

Få svaren ni behöver

I Kivra får man svar. Vår öppnings- och svarsfrekvens är marknads-ledande och har i vissa fall lett till en ökning på över 50 % jämfört med utskick genom egna system.

Enkelt & säkert

Lita på att era formulär skickas säkert och effektivt, oavsett om ni behöver få in från existerande kunder eller förstagångssvar från nya kunder så är vår tjänst rätt verktyg för er.

Försvinn inte i mängden

Det är lätt att bli bortglömd bland mängden av utskick i kundens inkorg – inte med oss. I en inkorg som faktiskt används kan ni räkna med att bli sedda.

Bli lästa och få svar

01 imageblock USER KYC SE

Resultat

En storbank såg öppningsgraden gå från 20 % till 70 % när de skickade KYC-formulär med Kivra. När ni skickar genom Kivra talar resultaten för sig själva.

Svårslagen öppningsgrad

Andra jämförbara tjänster i Kivra har en öppningsgrad på 96 %. KYC visar redan öppningsgrader på samma skala – testa och se skillnaden!

En svarsgrad som gör skillnad

Motsvarande tjänster i Kivra har en svarsgrad på 73 %. Viktiga frågor behöver riktiga svar – få dem i Kivra.

img block rekbrev 02

Gör det lätt att följa reglerna

Företag som omfattas av den svenska penningtvättslagen är skyldiga att genomföra åtgärder för att lära känna sina kunder – så kallad kundkännedom (KYC).

Genom att skicka via Kivra blir det enklare att uppfylla lagkraven.

Kivra är en etablerad kanal som användarna redan känner igen och litar på. Ni som avsändare kan känna er trygga med att era lagkrav uppfylls på ett enkelt, säkert och spårbart sätt.

Invite.kyc - Mocks 10 Sep 2025

Påminnelser

Mottagaren får en notifiering när meddelandet skickats. Om formuläret inte besvarats skickas påminnelser efter 3 respektive 5 dagar, samt en sista notifiering inför svarsdatumets utgång.

Vid utskick

Du har frågor att besvara från Avsändare (pushnotis och e-post).

3 dagar efter utskick

Pushnotis

5 dagar efter utskick

E-post

På utgångsdatumet

Pushnotis

logo imgblock sweet

Sweet tar första steget

Vår partner Sweet är först ut att lansera KYC-lösningen tillsammans med oss!

Tack vare kopplingen mellan Sweet och Kivra kan företag nå sina kunder direkt i en trygg kanal, där KYC- och AML-formulär snabbt fylls i, signeras och skickas tillbaka. De visar att kundkännedom kan vara både enkel, säker och helt digital.

Resultatet? En smidigare, säkrare och mer engagerande kundresa – från första kontakt till färdig process.

Börja skicka med Kivra