Snabbare betalt som energibolag

Kivras betaltjänst löser en av de stora utmaningarna som energibolag. Vi hjälper dig att få betalt snabbare. Samtidigt som du får nöjdare kunder.

Färre dagar till nästa betalning

För många företag kan det dröja en månad innan fakturorna betalades. Vad skulle du säga om fakturan betalades i samma stund som den skickades?

I Kivra betalar hälften av våra mer än 5 miljoner användare fakturan i samma stund som den kommer. Det betyder bättre likviditet för er som energibolag.

Hemligheten? Vi har gjort det enklare att vara kund – i alla led. När det gäller allt från notiser, Swish och delbetalningar till möjlighet att sätta egna datum. Sånt som vi själva skulle önska av en bra betaltjänst, helt enkelt. Och som du kan erbjuda dina kunder med Kivra.

Så bidrar vi till din energiaffär

Ikon föreställande hand som håller i ett kreditkort.

Bättre likviditet

Kunder betalar snabbare i Kivra – i snitt nästan 50%. Vilket betyder att vi löser en av de stora utmaningarna i branschen.

Ikon föreställande en cirkel med en symbol för att något är avbockat.

Färre missade betalningar

Vi gör det svårt att missa en betalning. Dina kunder får notiser via sms eller mejl, beroende på vad som passar dem bäst.

Ikon föreställande kvinna.

Kommunicera direkt

Passa på att kommunicera om sånt som är extra viktigt för er som bolag. Nya tjänster, kampanjer och mycket annat.

”Inom E.ON vill vi underlätta för våra kunder genom att erbjuda smidiga digitala lösningar. Vi har sedan många år distribuerat fakturor via Kivra och när medvetenheten nu ökat så har vi tagit nästa steg genom att också distribuera fakturapåminnelser via Kivra”

Mikael Bladh, Head of Back Office på E.ON

Campaigns

campaignsgrey

Som företag får ni tillgång till Kivras kampanjverktyg, Campaigns. I Campaigns kan du skapa egna kommunikationsytor. Ta vara på möjligheten att kommunicera direkt med kunderna. Fakturan är ett av få tillfällen där du kan nå ut till alla kunder med varumärkesbyggande, säljande eller informerande budskap.

I Campaigns kan du bland annat:

  • Tidsbestämma kampanjer
  • Följa statistik
  • Segmentera på personnummer
  • Leda kunder vidare till Mina Sidor

Sender Portal

sender home buttonsgrey

Via Sender Portal får företaget tillgång till alla verktyg, inklusive Campaigns. Här kan du också skräddarsy företagets närvaro i Kivra. Lägg exempelvis till företagets logotyp. Addera även kontaktvägar för dina kunder genom att exempelvis leda dem vidare till support, hemsida, Mina Sidor eller sociala medier.

Inspiration

Avsändarportal - GodEl case

Så gjorde GodEl

GodEl har uppdaterat sin profilsida i Kivra med bland annat kontaktvägar. Det har bidragit till minskade supportärenden, stärkt relation till kunderna och ökad trafik i relevanta kanaler.

"Avsändarsidan är ett bra sätt för oss att komma närmare våra kunder i Kivra. Med några enkla inställningar i portalen ser vi en ökad trafik till inloggat läge samtidigt som vi löpande kan peka kunderna till rätt platser för självhjälp eller direktkontakt med oss."

Adam Lodin, Online manager på GodEl.

Nyfiken på hur vi kan hjälpa ditt bolag?

Bild på PC och en hand som pekar på skärmen. Om Digitala försändelser i Kivra.

Nå 5,2 miljoner användare med dina viktigheter

Kivra är ett självklart val för att nå fram med ditt budskap. Av våra 5,2 miljoner användare har 99% varit aktiva de senaste tre månaderna. Du kan skicka brev, fakturor, lönebesked, bokningar, signeringar och kvitton. Och skapa egna kommunikationsytor på dina utskick.