Smarta vårdkallelser
Kallelser, provsvar och viktiga meddelanden. Med Kivra blir det enklare att nå rätt patienter vid rätt tillfälle, med högre kvalitet och färre missade besök som följd. Samtidigt som vården blir mer tillgänglig.

Nå fram direkt
Det finns mycket att vinna på snabb och säker kommunikation med patienter. Snabbare processer, bättre planering och nöjdare patienter. För att nämna några saker.
I Kivra möter vi patienterna där de redan är, i sin Kivra. De får notiser så att de inte missar något meddelande. Patienterna kan själva lägga in sina kallelser i kalendern. Och det sker på ett sätt som är tryggt och säkert, med omsorg om integriteten hos varje mottagare i första rummet. Det innefattar bland annat verified sender-verified user.
Kommunicera direkt med patienter i Kivra. Skicka kallelser, provsvar och viktiga meddelanden – även känslig information. Med Kivra blir det enklare att nå fram.
Så fungerar det

Aleris: Enklare att komma ihåg vårdbesöket
Vårdbolaget Aleris var bland de första att ansluta sig till Kivra. Tack vare samarbetet har det blivit ännu enklare att hantera kallelser inför vårdbesök.
Med Kivras app får patienten påminnelser om när besöket närmar sig. Med ett knapptryck lägga till all viktig information om vårdbesöket i sin kalender.
Smarta kallelser i Kivra innebär bättre förutsättningar för att vårdbesök inte ska behöva missas.
För patienten förenklar digitala kallelser kontakten med vården, minskar risken för uteblivna besök och gör ombokningar enklare. Det är ett smidigt och säkert sätt att säkerställa att kallelser kommer fram till rätt person i tid och bidrar till att vi nyttjar vårdens resurser på ett klokt sätt.
Martin Irding, ansvarig för affärsutveckling och digitalisering i Aleris sjukvård Sverige
Vill du veta mer?
Kontakta oss så berättar vi mer!

Nå 5,5 miljoner användare med dina viktigheter
Kivra är ett självklart val för att nå fram med ditt budskap. Av våra 5,5 miljoner användare har 99% varit aktiva de senaste tre månaderna. Du kan skicka brev, fakturor, lönebesked, bokningar, signeringar och kvitton. Och skapa egna kommunikationsytor på dina utskick.