Smarta vårdkallelser

Kallelser, provsvar och viktiga meddelanden. Med Kivra blir det enklare att nå rätt patienter vid rätt tillfälle, med högre kvalitet och färre missade besök som följd. Samtidigt som vården blir mer tillgänglig.

En kvinna sitter hemma med hund och tittar på sin mobil.

Nå fram direkt

Det finns mycket att vinna på snabb och säker kommunikation med patienter. Snabbare processer, bättre planering och nöjdare patienter. För att nämna några saker.

I Kivra möter vi patienterna där de redan är, i sin Kivra. De får notiser så att de inte missar något meddelande. Patienterna kan själva lägga in sina kallelser i kalendern. Och det sker på ett sätt som är tryggt och säkert, med omsorg om integriteten hos varje mottagare i första rummet. Det innefattar bland annat verified sender-verified user.

Kommunicera direkt med patienter i Kivra. Skicka kallelser, provsvar och viktiga meddelanden – även känslig information. Med Kivra blir det enklare att nå fram.

Så fungerar det

Bra med digital patientkontakt

Ikon föreställande två personer som binds samman av två pilar i olika riktningar, för att visa att personerna kan dela information.

Effektivare vård

Ett snabbt och säkert sätt att kommunicera är ett enkelt sätt att effektivisera verksamheten.

Ikon föreställande en cirkel med en symbol för att något är avbockat.

Färre missade besök

När patienterna själva kan lägga till besök i sin kalender minskar risken för uteblivna besök.

Ikon föreställande en person med en hjärtsymbol.

Nöjdare patienter

Genom att förenkla vardagen för patienterna kan vi bidra till en bättre patientupplevelse.

Ikon föreställande flera personer i grupp.

Kortare vårdköer

En smidigare process sparar pengar för dig som vårdgivare och minskar vårdköerna i samhället.

Kallelse Kivra företag

Aleris: Enklare att komma ihåg vårdbesöket

Vårdbolaget Aleris var bland de första att ansluta sig till Kivra. Tack vare samarbetet har det blivit ännu enklare att hantera kallelser inför vårdbesök.

Med Kivras app får patienten påminnelser om när besöket närmar sig. Med ett knapptryck lägga till all viktig information om vårdbesöket i sin kalender.

Smarta kallelser i Kivra innebär bättre förutsättningar för att vårdbesök inte ska behöva missas.

För patienten förenklar digitala kallelser kontakten med vården, minskar risken för uteblivna besök och gör ombokningar enklare. Det är ett smidigt och säkert sätt att säkerställa att kallelser kommer fram till rätt person i tid och bidrar till att vi nyttjar vårdens resurser på ett klokt sätt.

Martin Irding, ansvarig för affärsutveckling och digitalisering i Aleris sjukvård Sverige

Fördelar med digitala kallelser

Det finns flera funktioner som underlättar
Ikon föreställande ett kvitto med ett hjärta på.

Kallelser i mobilen

Patienten kan välja att lägga till händelsen tillsammans med viktig information i sin kalender.

Ikon föreställande en cirkel med en symbol för att något är avbockat.

Påminnelser om besöket

Patienten får påminnelser i form av notiser när vårdbesöket närmar sig.

Ikon föreställande klocka som går bakåt i tiden.

Enkelt att boka om

Patienten dirigeras helt enkelt vidare för att hitta en ny tid om den första inte skulle passa.

Ikon föreställande en låst skärm.

Mobilt BankID

Patienten legitimerar sig med Mobilt BankID för att komma åt sina kallelser.

Ikon föreställande två personer som binds samman av två pilar i olika riktningar, för att visa att personerna kan dela information.

Kontaktvägar i Kivra

Patienten kan använda sig av kontaktvägar som du adderar i vårt webbverktyg Sender Portal.

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi mer!

Bild på PC och en hand som pekar på skärmen. Om Digitala försändelser i Kivra.

Nå 5,2 miljoner användare med dina viktigheter

Kivra är ett självklart val för att nå fram med ditt budskap. Av våra 5,2 miljoner användare har 99% varit aktiva de senaste tre månaderna. Du kan skicka brev, fakturor, lönebesked, bokningar, signeringar och kvitton. Och skapa egna kommunikationsytor på dina utskick.