Anna 80 år gillar att få sin post digitalt

Anna fick upp ögonen för Kivra i deklarationstider. Nu vill hon få alla på sitt seniorboende att bli användare. Hon betalar fakturor, tar emot post och håller koll på kreditupplysningar.

“Välkommen till Kivra du pratar med Rebecca”. På andra sidan luren var det Anna som ringde in till kundtjänst för att dubbelkolla ett par saker. Samtalet avslutades med att hon sa:

Nu har jag deklarerat också och jag älskar er! Det är så lättanvänt och jag kan bara betala med ett klick. Jag försöker alltid få fler att använda er.

Rebecca delade den fina kommentaren internt på Kivra och efter en hel del glada tillrop bestämde vi oss för att fråga Anna om hon ville ställa upp på en intervju. Det ville hon.

Anna är 80 år och bor på ett seniorboende i Stockholm. Hon fick upp ögonen för Kivra för ett par år sedan i samband med deklarationen.

-Vi har en egen hemsida och kommunicerar en del via datorn här på seniorboendet. Jag kan inte tänka mig annat än att fler här använder Kivra, om inte annat så hoppas jag att fler pensionärer får upp ögonen för hur bra det är med Kivra, berättar Anna.

-Numera får jag posten i tid, mycket snabbare än om jag hade fått den i brevlådan. Man loggar in och sedan är det ett par knapptryck så är man klar. Det är helt suveränt. Och så deklarerar jag digitalt också såklart, fortsätter hon.

Ikon föreställande en person som springer.

Posten i tid

Med post i Kivra får jag alltid posten i tid. Och inget kan försvinna på vägen.

Ikon föreställande ett kuvert.

Info om pension

I Kivra får jag information om pension från olika företag. Allt samlat på ett ställe.

Ikon föreställande flera personer i grupp.

För alla åldrar

Alla kan använda Kivra. Ung som gammal. Jag tipsar alla jag känner.

Vi pratar vidare en lång stund och det är svårt att inte dra på smilbanden när Anna pratar på. Hon är full av energi och verkar leva ett riktigt härligt liv som pensionär. Är det inte promenader eller barnbarnen så är det kurser i konsthistoria och franska som håller henne upptagen.

-Jag är en riktig sån där kulturkärring, lite utav ett operafreak faktiskt. Samtidigt så tycker jag det är viktigt att inte slarva med kroppen så jag motionerar en del också.

Anna är ett fint exempel på att människor i alla olika åldrar kan använda tjänsten.

Jag tycker faktiskt det är väldigt bra. Min post kommer fram, det kan man inte vara säker på annars. Jag får bl a en del räkningar från min bank och mitt elbolag som jag betalar direkt i Kivra. En annan sak är att jag får kreditupplysningar snabbt. Väldigt behändigt.

-Men smidigast är nog att jag får information om min pension från olika företag, allt samlat i Kivra. Bara det är väl något som borde locka fler pensionärer!, uttrycker Anna.

Vi får tacka Anna för ett trevligt samtal och för att hon ville dela med sig av varför hon använder Kivra.

Case

CASE

Sveriges nordligaste invånare använder Kivra

Sixten har bott i Keinovuopio sedan barnsben och är sedan i höstas en väldigt nöjd Kivra-användare.

Läs mer

CASE

Carina upptäckte bedrägeriet snabbt

“Nytt brev från Creditsafe i Kivra”. Vikten av att snabbt få reda på den här typen av information skulle visa sig vara avgörande för Carina.

Läs mer