Hållbarhet – kärnan i vår affärsidé
Det vi gör, gör vi för planeten. Vår största drivkraft är att vi faktiskt har en hållbar kärnaffär, på riktigt. Tillsammans med dig skapar vi verklig förändring.

Förändring för vem?
För varje person
Att göra rätt ska vara lätt. Kivra är ett enkelt sätt att göra en insats för miljön.
För varje träd
Alar blir A4. Klorofyll blir kvitton. Känns det fel i magen? Vi digitaliserar istället – och låter skogen stå kvar.
För hela planeten
Ansvaret ligger på oss. Och alla andra. Som företag vill vi gå i frontlinjen för förändring – ett (digitalt) papper i taget.

Vi systematiserar hållbarhet
Vår idé är att byta papper mot skärm. Dels för att det är enklare. Dels för att det är snällare mot miljön. När du tar emot eller skickar i Kivra blir du del i vårt eget ekosystem. Det är egentligen rätt enkelt. Fler skaffar Kivra – fler skickar i Kivra. Hållbarhetsfrågan sipprar ner i varje aspekt – där vi ständigt utmanar oss att tänka bredare, grönare. Tillsammans med dig blir vi kedjereaktionen som förändrar.

Vårt viktigaste work in progress
Vidare! Att ha en hållbar kärnaffär är bra, men vi nöjer oss inte där. Vi är aldrig färdiga. Vi mäter, minskar och binder alla våra utsläpp. Plus en hel del annat.

Dokument med hjärta
Tänk om simpla, vardagliga dokument kunde ge någon en tryggare barndom, förbättra klimatet eller ge stöd i krissituationer. Vore inte det otroligt? Det tyckte vi. Så tillsammans med Hogia gör vi det möjligt att bidra till ett högre syfte – bara genom att ta emot eller skicka i Kivra.

Kivra är Sveriges mest hållbara digitala varumärke
Vi är otroligt stolta över att ha vunnit Sustainable Brand Index 2025 inom kategorin digitala tjänster. Att konsumenterna ser oss som det mest hållbara varumärket i vår bransch är ett kvitto på det vi alltid strävat efter – att göra det enklare att leva hållbart.
Hållbarhet har varit en självklar del av Kivra sedan start, både i vad vi erbjuder och hur vi agerar som företag. Tack till alla er som använder Kivra och gör skillnad tillsammans med oss.