Spårnings-teknologier i Kivras Hjälpcenter
Här hittar du information om varför vi använder spårningsteknologier i vårt hjälpcenter och vad det innebär för dig.

Namn på cookie | Varaktighet | Typ av cookie | Beskrivning |
---|---|---|---|
_zendesk_session | 8 timmar | Essentiell | Innehåller konto-ID, dirigering för interna serviceanrop och en token som skyddar mot förfalskning av förfrågningar. |
_zendesk_authenticated | Session | Essentiell | Indikera om en användare är autentiserad, det vill säga inloggad, eller inte. |
hc:{user_identifier}:recently_ visited_articles | Obegränsat | Essentiell | Lagrar en lista över de senast besökta artiklarna. |
articleVotes | Obegränsat | Essentiell | Sparas endast när anonyma slutanvändare röstar på artiklar. Den används för att registrera att en anonym användare har röstat på en artikel, så att de inte upprepade gånger uppmanas att rösta på en artikel som de redan har röstat på, och inte heller kan skicka in flera röster för en artikel. |
_help_center_session | Session | Essentiell | Lagrar en unik sessionsnyckel för Help Center-funktioner som val och preferenser. |
ob-{public-api-key} | 3 år | Essentiell | JavaScript-kod för Zendesk Connect. |
_zendesk_nps_session | Session | Essentiell | Lagrar en unik nyckel för en session, för landningssidan efter att ha svarat på en NPS-undersökning. |
_zendesk_cookie | 1 year | Essentiell | Sparar inställningar. Tvåfaktorsautentisering och enhetsspårning fungerar inte utan denna cookie. |
_zdsession_talk_embeddables_service | Session | Essentiell | Hjälper till att fördela trafiken till webbplatsen för optimerad funktion. |
__cf_bm | 30 minuter | Essentiell | Hjälper till att identifiera och stoppa automatiserad trafik från "robotar" som försöker missbruka webbplatsen. |
__cfruid | 1 år | Essentiell | Används för att begränsa antalet förfrågningar som skickas till webbplatsen från en specifik användare eller enhet. Detta skyddar mot överbelastningsattacker. |
_cfuvid | 5 år | Essentiell | Används för att begränsa antalet förfrågningar som skickas till webbplatsen från en specifik användare eller enhet. Detta skyddar mot överbelastningsattacker. |
cf_clearance | 30 dagar | Essentiell | Lagrar information om att en säkerhetskontroll har genomförts. Förhindrar att samma kontroll visas upprepade gånger. |
cf_chl_rc_i, cf_chl_rc_ni, cf_chl_rc_m | 1 minut | Essentiell | Används av Cloudflare för att identifiera tekniska problem. |
De här spårningsteknologierna kan inte stängas av i våra system. Du kan ställa in din webbläsare så att den blockerar eller varnar dig för den här typen av spårningsteknologi, men det kan leda till att delar av webbplatsen inte fungerar som den ska.
Vem är personuppgiftsansvarig?
Personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter är:
Kivra Sverige AB (org. nr. 556917-3544)
Klara Norra kyrkogata 33, 111 22 Stockholm, Sverige
Mail: dataskydd@kivra.se
Vem har tillgång till dina uppgifter?
De spårningsteknologier Kivra använder tillhandahålls av Zendesk Ireland Limited, som behandlar de personuppgifter de mottar från Kivra för Kivras räkning, i egenskap av personuppgiftsbiträde.
Den rättsliga grunden för Kivras användning av personuppgiftsbiträdet är att Kivra behöver få tillgång till tjänster och funktionalitet från andra företag som Kivra inte själv kan erbjuda. Kivra har då ett berättigat intresse att kunna få tillgång till dessa tjänster och funktionalitet. Vi säkerställer att den behandling det innebär är nödvändig för att fullfölja det intresset, och att vårt intresse väger tyngre än din rätt att inte få dina uppgifter behandlade för det här ändamålet. Du har rätt att invända mot denna behandling på grund av omständigheter i ditt enskilda fall. Mer information om dina rättigheter hittar du under avsnittet “Vilka är dina rättigheter?” nedan.
När Kivra använder personuppgiftsbiträdet kan dina personuppgifter överföras till länder utanför EU/EES. Andra länder kan ha lagar som innebär att personuppgifter kan bli föremål för begäran om tillgång från myndigheter i syfte att bekämpa brottslighet eller tillvarata nationell säkerhet. Oavsett om det är vi eller personuppgiftsbiträdet som behandlar dina personuppgifter kommer vi att säkerställa att en adekvat skyddsnivå föreligger och att lämpliga skyddsåtgärder har vidtagits enligt gällande dataskyddskrav. Sådana lämpliga skyddsåtgärder inkluderar att säkerställa att EU-kommissionens standardavtalsklausuler ingåtts med mottagaren utanför EU/EES. I sådana fall bedömer vi också om det finns lagstiftning i mottagarlandet som påverkar skyddet för dina personuppgifter. Där så krävs vidtar vi särskilda åtgärder så att skyddet för dina uppgifter kvarstår vid överföringen av dessa till aktuellt land utanför EU/EES.
Vill du ha mer information om våra skyddsåtgärder kan du alltid kontakta oss, se avsnittet “Vart vänder du dig om du vill ha mer information eller har klagomål?” nedan.
Vilka är dina rättigheter?
För information om vilka rättigheter du har i relation till Kivras behandling av dina personuppgifter i samband med att Kivra använder spårningsteknologier ber vi dig att läsa stycket “Vilka är dina rättigheter?” i Kivras Information om Behandling av Personuppgifter.
Vart vänder du dig om du vill ha mer information eller har klagomål?
Du är alltid välkommen att kontakta Kivra per mail: dataskydd@kivra.se eller telefon: 077-045 70 00 vid frågor om Kivras användning av dina personuppgifter.
Kivra har ett dataskyddsombud (DPO) som kontrollerar att vi följer dataskyddsförordningen. Kivras DPO heter Fredrik Haglund. Om du vill ha direktkontakt med DPO, vänligen skriv “DPO” i ämnesraden när du mailar dataskydd@kivra.se.
Om du anser att Kivra behandlar dina personuppgifter i strid med gällande dataskyddslagstiftning vill vi såklart att du berättar det för oss genom att skriva till dataskydd@kivra.se. Du har även rätt att lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet för Kivras behandling av dina personuppgifter. För mer information se Integritetsskyddsmyndighetens hemsida www.imy.se.