"Gåvokort blir en bättre present i Kivra"
Ett gåvokort som inte löses in är inte en bra gåva. Det säger Marcus Andelius, grundare och CPO på Charma. Målet är att alla ska lösas in, och för att lyckas med det valde man Kivra som kanal.
Verifierad kanal som mottagarna litar på
På Charma är man måna om att kunderna ska känna sig trygga. Att skicka gåvokort via mail eller SMS har blivit mindreeffektivt – de riskerar helt enkelt att ignoreras eller hamna i skräpposten. Många är tveksamma till att klicka på SMS-länkar och vill vara säkra på att det som skickas kommer från en pålitlig källa. Att skicka i Kivra blev ett enkelt sätt att nå fram på mottagarnas villkor.
Genom att lägga till Kivra erbjuder vi en verifierad kanal som mottagarna litar på. Kivra är en pålitlig plattform, vilket ökar förtroendet för att gåvan verkligen är från den avsändare som den utger sig att vara, säger Marcus Andelius.
Kivra bidrar till upplevelsen
Ju fler som jobbar hemifrån, desto fler gåvokort behöver skickas istället för att ges på kontoret. Då posthanteringen kan ledatill onödigt krångel som returer och ökad administration, har processen istället fått ett rejält lyft sen man började skicka i Kivra.
Att få ett gåvokort digitalt är inte samma sak som att få det i handen, men med Kivra kommer vi närmare den känslan. I Kivra får det digitala gåvokortet ökad tyngd och seriositet, vilket skapar en känsla av trygghet och värde för både beställare och mottagare, förklarar Jonas Theodor, grundare och CTO på Charma.
Ökad inlösengrad och bättre kontroll
Har gåvan nått fram? Med Kivra kan man enkelt följa utskicken och snabbt göra justeringar eller kompletteringar om det behövs. Dessutom skickas automatiska påminnelser till dem som inte löst in sina gåvor, vilket minskar risken för att gåvokort glöms bort i en överfull inkorg.
Att skicka gåvor via fysisk post leder ofta till längre ledtider och osäkerhet kring om gåvan verkligen når rätt mottagare i tid. Med digital leverans via Kivra behåller vi kontrollen genom hela flödet, vilket ökar leveranssäkerheten markant, säger Jonas.
En hållbar lösning över tid
På Charma ser man fram emot att fortsätta utveckla sina digitala lösningar med Kivra som en viktig del av strategin. Ambitionen är att ligga i teknisk framkant och samtidigt erbjuda en produkt som både är säker och miljövänlig.
Genom att inkludera Kivra kan vi förstärka vårt erbjudande ytterligare och attrahera fler kunder som värdesätter det digitala och hållbara alternativet, avslutar Marcus Andelius.
Om Charma
Det ska vara roligt och enkelt att visa uppskattning till sina medarbetare, samarbetspartners och kunder! Därför har Charma utvecklat marknadens smidigaste digitala tjänst för att beställa och distribuera företagsgåvor. Med sitt heltäckande gåvoutbud och personliga service skapar Charma en uppskattad gåvoupplevelse för både givare och mottagare.