Undersökningar

Kivras tjänst för samhällsundersökningar når ut till en bred och representativ målgrupp genom sina 6 miljoner användare. Detta leder till mer tillförlitliga resultat och en högre svarsfrekvens än vad som är standard i branschen. Tjänsten fungerar som ett komplement till andra kommunikationskanaler, såsom telefon, SMS och vykort, vilket snabbar upp insamlingen av svar.

Hero undersökningar

Hur funkar det?

Direktintegration

Med en direktintegration behöver ni själva skapa och lagra undersökningen på er egna domän, samt sammanställa er egen analys och slutsats.

Via partner

Väljer ni att gå via partner beställer ni en undersökning via dom och sedan sköter de resterande uppsättning och kontakt med Kivra.

Urval

Kivra gör inte ett slumpmässigt urval av mottagare. För att veta vilka personer undersökningen ska skickas till behöver Kivra få en kontaktlista från er.

Utskick

Oavsett typ av integration ser resten av processen likadan ut! Undersökningen skickas ut via vårt API – likt ett vanligt brev i Kivra.

Notifieringsflöde

Notisflöde undersökningar

Notis 1

Första notisen skickas ut samtidigt som undersökningen. Det skickas samtidigt ut ett informativt mail.

Notis 2

Den andra notisen (påminnande) skickas ut 4 dagar senare.

Notis 3

Den tredje notisen (påminnande 2) skickas ut 6 dagar senare.

Undersökningar eller formulär?

I Kivra anpassar vi verktyg efter behov; och det finns många sätt att ställa frågor på. Vilket sätt passar er bäst?