Hjälp era kunder få realtidsinsikt i sina betalflöden
Med webhooks i Kivra får era kunder information i realtid om användarnas betalningsaktivitet. Det ger en bättre förståelse om användares betalvanor, effektivare processer och förbättrad kundupplevelse. Som partner till Kivra kan ni använda denna funktion för att stärka ert erbjudande och skapa mervärde i era integrationer.

Omedelbar status
Era kunder slipper vänta på avräkningsfiler – de får omedelbara uppdateringar när en betalning schemaläggs, genomförs, misslyckas eller annulleras.
Förbättrad kundupplevelse
Med realtidsdata kan era kunder snabbt ge återkoppling, aktivera tjänster direkt och hantera undantag proaktivt.
Effektivare verksamhet
Webhooks ger insikter som kan användas för att förutsäga kassaflöde, följa kampanjutfall och anpassa kommunikationen.

Insikter & information
Era kunder får insikt i hela betalningsflödet i realtid – från det att en användare schemalägger en betalning tills den genomförs, misslyckas eller annulleras. Det gäller oavsett om betalningen sker via Swish, banköverföring eller autogiro.
De får också information om vilket betalningssätt användaren har valt (MPO) och vilket belopp som har schemalagts.
Snart kommer även avsändare kunna få notifieringar om när ett autogiro-medgivande aktiveras eller avslutas för full kontroll över vilka kunder som har automatisk betalning aktiverat. Och, även kunna få direkt avisering om när en kund valt att tacka nej till ett erbjudande eller avstått från att göra en donation.
Hur fungerar det?
Tjänsten är fullt automatiserad och kan avaktiveras vid behov via API.
Kund skapar en teknisk mottagare (endpoint/URL)
För att ta emot signerade webhook-anrop.
Kund aktiverar tjänsten
Genom ett API-anrop till Kivra
Kivra börjar automatiskt skicka betalningshändelser i realtid
Baserat på fakturor som kunden skickar via er lösning