Aktuellt för Kivra Företag

Här samlar vi aktuell och viktig information för Kivra Företag.

När kommer DK24

Accountec igång med partneranpassad onboarding

2024-12-10

Integrera din administrativa plattform med Kivra – enklare än någonsin! Med Accountec samlar du allt viktigt direkt i byråportalen. Allt som kommer till din Kivra-inkorg hamnar automatiskt i Accountec.

Redan kund hos Kivra Företag och Accountec? Koppla enkelt ihop systemen och få en ännu smidigare hantering av dina dokument.

Så här enkelt är det: Logga in på Accountec och följ instruktionerna.

Har du Kivra Företag Plus? Snart får du även din inskannade fysiska post i portalen!

Nu kan du få fakturan direkt till Kivra Företag när du handlar på nätet!

2024-11-08

Ledyer är först ut med den här smarta funktionen. När du anger ditt organisationsnummer i kassan kollar Ledyer om ditt företag har Kivra Företag. Om du har det kan du välja att få fakturan skickad direkt dit. Läs kundcasen om X Workwear och Kilands mattor.

Krav på PDF-format för bilagor

2024-09-27

Från och med 18 oktober måste bilagor vara i pdf-format för att nå ditt företagskonto. Formaten PNG och JPEG kommer inte att kunna tas emot. Förändringen görs för att förenkla i tjänsten och försäkra att det som levereras till ditt konto faktiskt är viktiga dokument.

Nu notis i privat inkorg även i mobilvy

2024-08-29

Nu kan du även i din mobilvy se att du har nytt innehåll i din företagsbrevlåda redan i din privata inkorg. En orange markör syns i symbolen för profilmenyn.

Hantering av kontaktinformation uppdaterad

2024-08-09

Som en del av Kivras kontinuerliga arbete med säkerhet och användares integritet har vi nu infört en regel som innebär att endast du, som firmatecknare kan uppdatera din egen e-postadress.

Tidigare kunde firmatecknare ändra kontaktuppgifterna för andra firmatecknare.

Välj mailadress för aviseringar och vilka du vill motta

2024-08-08

Vi har nu flyttat informationen om vilken e-postadress vi använder för att avisera dig till samma plats där du själv kan ställa in in vilka typer av aviseringar du vill ta emot. Du hitter det under Inställningar i Kivra Företag. Där kan du även uppdatera din e-postadress.

Valen för aviseringar är om du vill få aviseringar om ny post uppdelat i kategorier brev och fakturor, samt val om att få påminnelser om olästa brev respektive ohanterade fakturor.

Notis i privat inkorg när du får nytt innehåll i Kivra Företag

2024-06-12

Du med Kivra Företag kommer framöver redan i din privata inkorg i webbvyn kunna se att du fått nytt innehåll i din företagsbrevlåda. (Även planerat för mobilvy.) En orange markör kommer att synas i symbolen för profilmenyn. När du klickar på profilmenyn kommer du att får en orange markör vid den eller de företagsbrevlådor som har nytt innehåll.

Effektivisera ert arbetsflöde – integrera Kivra Företag med era andra system!

2024-05-24

Nu är det enklare än någonsin att koppla ihop Kivra Företag med exempelvis ert bokföringssystem. Gå till Delningar och integrationer, välj Integrationer, och sedan Skapa ny integration. Välj det system ni vill integrera med från listan, godkänn villkoren och sedan hämtas era bokföringsunderlag automatiskt. Slipp manuell hantering och spara tid!

Ökad tydlighet för oläst innehåll

2024-05-03

Vi har gjort en förbättring för det ska bli lättare för dig att hitta din post. Från och med nu kan du se när du har nytt oläst innehåll i din Scannad post och Kivra Mail-folder även i App-versionen.

Nu finns nedladdningsbart kvitto

I början av mars 2024 lanserade vi en efterlängtad funktion: ett nedladdningsbart kvitto i pdf-format för Kivra Företag Plus. Kunder har efterfrågat ett mer användarvänligt sätt att ta fram bokföringsunderlag än att ta en skärmdump av kvittot i appen. Nu kan man enkelt ladda ner och spara kvittot för smidigare hantering.

Förbättrat funktionaliteten för notifieringar

Vi har lyssnat på våra kunder och förbättrat funktionaliteten för notifieringar i Kivra Företag. Nu har man som användare full kontroll över hur och från vilka du vill få notiser. Du kan enkelt välja inställningar per företag och användare, vilket ger dig en mer flexibel och användarvänlig upplevelse.

För att lägga till din mailadress om du tagit bort den tidigare eller vill uppdatera den behöver du byta till ditt privata konto. Där går du in på Inställningar, Delade inkorgar och det företag du vill ändra kontaktuppgifter för.

Kontinuerlig verifiering av firmatecknare

Säkerhet är av högsta prioritet för Kivra. Rätt person ska ha åtkomst till rätt Kivra Företag-brevlåda. Därför hämtar vi från och med mars 2024 uppgifter om firmatecknare från Bolagsverket. Det betyder att de personer som har tillgång till företagskontot automatiskt uppdateras hos oss och blir meddelade om det, även om förändringen hos er inte har skett nyligen.

Den här förändringen påverkar inte delade brevlådor. Har man en delad brevlåda kommer alla befintliga delningar ligga kvar oförändrade.

Om något inte stämmer, logga in i Kivra Företag. Under Inställningar och Hantera Konto hittar du en lista över firmatecknare. Om något inte stämmer i den listan eller om du har förlorat tillgång till ett konto som du ska ha tillgång till, behöver du kontakta oss.

Vanliga frågor

  • Hur registrerar jag Kivra Företag?

  • Vilka företagsformer stöds i Kivras Företag?

  • Var hittar jag min företagspost?

  • Nu har jag aktiverat Kivra Företag, vilken post kommer jag få där nu?

  • Hur uppdateras firmatecknare i Kivra?

  • Hur vet jag om jag får ett nytt brev i Kivra Företag?

  • Kan min revisor eller kollega få tillgång till Kivra Företag?

  • Vad kostar Kivra Företag Plus?

  • Jag har inte längre åtkomst till Kivra Företag