Återkallelser – nu i Kivra
Nå ut till rätt personer i rätt tid. Nu kan du göra produktåterkallelser – direkt på kvittot i Kivra. Ett smidigare sätt att uppfylla Konsumentverkets informationskrav samtidigt som du ökar tryggheten för dina kunder.

6 257 848
Användare
240 869 534
Meter kvitton53 599
Avsändare
En tryggare lösning för alla
Uppfyller lagkrav
Med oss blir det enkelt att uppfylla Konsumentverkets krav på information om produktåterkallelser.
Minimerar risker
Snabb och direkt information till berörda personer minskar risken för sjukdom eller skada.
Bred och exakt räckvidd
I Kivra når du nästan hela Sveriges vuxna befolkning. Notiser kommer fram och inget hamnar i skräpposten.
Bättre kundupplevelse
Snabb och pålitlig information ger tryggare kunder och stärker samtidigt förtroendet för varumärket.
Säker kanal
All kommunikation sker inom den betrodda Kivra-miljön, krypterat och säkert. Inga länkar, inga frågetecken.
Ökad tillgänglighet
Gör det enkelt för kunden. Informationen kopplas direkt till det digitala kvittot, vilket gör den lätt att hitta även i efterhand.
För oss på Kjell & Company var det en självklarhet att testa möjligheten att genom Kivra få ut viktig information till våra kunder på ett snabbt, säkert och trovärdigt sätt. Vi är mycket nöjda med utfallet och kommer att använda Kivra som en av våra centrala kanaler för kommunikation vid eventuella framtida produktåterkallelser, säger Andreas Rylander, COO på Kjell & Company.

Var med och sätt en ny standard
Ibland behöver man nå ut brett och omedelbart – när det gäller produktsäkerhet finns inga genvägar. Tillsammans med dig som avsändare sätter vi en ny standard för kommunikation kring återkallelser. Vi minimerar risken att viktig information faller mellan stolarna samtidigt som vi stärker konsumentsäkerheten och den digitala infrastrukturen.

Nå rätt personer i rätt tid
När en produkt återkallas finns det ingen tid att förlora. Med oss når du snabbt och tryggt ut till just de kunder som berörs – utan att slösa resurser på massutskick som riskerar att försvinna i mängden. Kunderna får en direkt notis i mobilen och kan läsa mer i Kivra och på sitt kvitto. På så sätt stärker du både konsumentsäkerheten och förtroendet för ditt varumärke.
Utöver tryggheten i att nå ut direkt till berörda kunder kan återkallelser via Kivra också bidra till något positivt för butiken. När kunderna återvänder för att hantera sitt ärende skapas ofta en naturlig möjlighet till vidare dialog och relation, som i sin tur kan leda till nya möten i butiken och i vissa fall även merförsäljning. På så sätt blir en potentiellt besvärlig situation även en chans att stärka relationen med kunden.
Så här funkar det
Öka kundsäkerheten – snabbt, säkert och riktat. Du som redan skickar kvitton i Kivra är snabbt igång.
Välj ut aktuella kvitton
Börja med att identifiera vilka kvitton det gäller.
Berörda kunder får notis
Vi skickar en notis i Kivra till alla som köpt den återkallade varan. Kunderna kan enkelt läsa mer om återkallelesen i Kivra och på originalkvittot.
Länka till ytterligare info
Från Kivra kan kunderna sen klicka sig vidare till er externa webbsida.