Kivra Highlights 2021 🚀

Nyhet

Publicerat January 14, 2022


Många tänker nog fortfarande på Kivra som en digital brevlåda. Även om det inte är fel, så är bara en del av vad vi är idag. Kivra är idag ett hem för alla slags viktigheter, med plats för såväl digitala kvitton och lönebesked, som vaccinationsbevis.

2021 har varit ett spännande år för oss och vi vill passa på att lyfta några av årets höjdpunkter och dela med oss av vad vi har på gång framöver, både i siffror och nya funktioner.

---------------------------


Tio höjdpunkter 2021

1) Lansering av ny hemvy

Under året lanserades möjligheten att skapa ett eget hem i Kivra. Den nya hemvyn bidrar till att stärka avsändarens närvaro och varumärke i Kivra. Här kan man lägga till logga, bakgrundsbild och kontaktinformation. Läs mer om den nya hemvyn här


2) Ny partnerwebb

För att våra partners ska vara uppdaterade på allt som händer lanserade vi under året vår partner sida. Här kan du som partner läsa mer om våra tjänster, senaste nyheterna och hitta relevant teknisk information. Partnersidan hittar du här

3) Coming soon | Chatbot

Snart har avsändare möjlighet att optimera sin kundsupport genom att addera en egen chatbot i Kivra. Under året har vi tillsammans med flera chat-leverantörer och avsändare tagit fram en lösning som vi kommer lansera under 2022. Läs mer om chatbot på vår partnerwebb

4) Delbetalning och merförsäljning med fler betalningsalternativ

Varje år skickas och betalas miljontals fakturor genom Kivra. När avsändare skickar en faktura i Kivra ökar chansen att få betalt i tid. Nästan hälften av våra betalanvändare hanterar sina fakturor direkt vilket gör att avsändaren kan få betalt snabbare. Vi är säkra på att multipla betalmöjligheter kommer att skapa stort värde för många avsändare och användare. Läs mer om tjänsten multipla betalningar

5) Coming soon | Kivra+,en premiumtjänst för användare

Snart kommer vi att lansera Kivra+. En premiumtjänst som gör det möjligt för våra användare att fördjupa sitt engagemang. Så att de inte bara kan ta emot kommunikation, utan också samla, agera och personifiera egna viktigheter i vår tjänst. Vår tanke är enkel: ju bättre vår tjänst är för användare, desto bättre är den också för avsändare. Happy-happy, som vi säger på Kivra.

6) Fem miljoner användare

Sedan starten 2011 har Kivra hjälpt Sveriges invånare, företag och myndigheter att bli mer digitala. På årets sista månad så passerades en ny milstolpe när 5 miljoner svenskar har valt att ansluta sig till Kivra. Detta innebär att över 60% av alla vuxna i Sverige använder Kivra. Läs hela pressreleasen här

7) Topplacering i appstore

Vår app har under året varit mer eller mindre cementerad i toppen på flera topplistor i Google Play Store och Apple App Store.

8) Fler digitala kvitton

Under året lanserade vi möjligheten för våra användare att registrera sina betalkort i Kivra. Lösningen gör det möjligt att få kvittot i Kivra när ett köp betalas med något av de inlagda betalkorten. Intresset för denna lösning är stort bland såväl butikskedjor som kassasystemsleverantörer. Läs mer om kvitton

9) Kivra Campaigns

De senaste 6 månaderna har cirka 9% av alla försändelser i Kivra haft en Campaign-banner. Ytorna har exponerats för 30 miljoner användare och genererat 800 000 klick totalt. Användandet och nyttan ökar för Campaigns och vi kommer släppa flera användbara funktioner i verktyget under 2022. Läs mer om Kivra Campaign och hur man enkelt kommer igång här

10) Smartare kallelser introducerades

Aleris blev först med att använda ny funktion i Kivra som gör vårdkallelser smartare. Med Kivras app kan nu patienten få påminnelser om när besöket närmar sig och med ett knapptryck lägga till all viktig information om vårdbesöket i sin kalender. Vilket underlättar för både patienter och vårdaktörer. Givetvis kan tjänsten användas till alla typer av kallelser och tidsbokningar. Läs mer om smarta kallelser

Vi hoppas att 2022 blir minst lika givande år och lovar att fortsätta att utveckla Kivra för att bli en ännu bättre partner för dig, ditt företag och era kunder. Tack för att ni är med på resan!

Tveka inte att höra av er direkt till partner ansvarig för att skapa en helt unik, skräddarsydd kundresa genom Kivra.