Kivra Highlights 2021 🚀

Nyhet

Publicerat January 14, 2022


MĂ„nga tĂ€nker nog fortfarande pĂ„ Kivra som en digital brevlĂ„da. Även om det inte Ă€r fel, sĂ„ Ă€r bara en del av vad vi Ă€r idag. Kivra Ă€r idag ett hem för alla slags viktigheter, med plats för sĂ„vĂ€l digitala kvitton och lönebesked, som vaccinationsbevis.

2021 har varit ett spÀnnande Är för oss och vi vill passa pÄ att lyfta nÄgra av Ärets höjdpunkter och dela med oss av vad vi har pÄ gÄng framöver, bÄde i siffror och nya funktioner.

---------------------------


Tio höjdpunkter 2021

1) Lansering av ny hemvy

Under Äret lanserades möjligheten att skapa ett eget hem i Kivra. Den nya hemvyn bidrar till att stÀrka avsÀndarens nÀrvaro och varumÀrke i Kivra. HÀr kan man lÀgga till logga, bakgrundsbild och kontaktinformation. LÀs mer om den nya hemvyn hÀr


2) Ny partnerwebb

För att vÄra partners ska vara uppdaterade pÄ allt som hÀnder lanserade vi under Äret vÄr partner sida. HÀr kan du som partner lÀsa mer om vÄra tjÀnster, senaste nyheterna och hitta relevant teknisk information. Partnersidan hittar du hÀr

3) Coming soon | Chatbot

Snart har avsÀndare möjlighet att optimera sin kundsupport genom att addera en egen chatbot i Kivra. Under Äret har vi tillsammans med flera chat-leverantörer och avsÀndare tagit fram en lösning som vi kommer lansera under 2022. LÀs mer om chatbot pÄ vÄr partnerwebb

4) Delbetalning och merförsÀljning med fler betalningsalternativ

Varje Är skickas och betalas miljontals fakturor genom Kivra. NÀr avsÀndare skickar en faktura i Kivra ökar chansen att fÄ betalt i tid. NÀstan hÀlften av vÄra betalanvÀndare hanterar sina fakturor direkt vilket gör att avsÀndaren kan fÄ betalt snabbare. Vi Àr sÀkra pÄ att multipla betalmöjligheter kommer att skapa stort vÀrde för mÄnga avsÀndare och anvÀndare. LÀs mer om tjÀnsten multipla betalningar

5) Coming soon | Kivra+,en premiumtjÀnst för anvÀndare

Snart kommer vi att lansera Kivra+. En premiumtjÀnst som gör det möjligt för vÄra anvÀndare att fördjupa sitt engagemang. SÄ att de inte bara kan ta emot kommunikation, utan ocksÄ samla, agera och personifiera egna viktigheter i vÄr tjÀnst. VÄr tanke Àr enkel: ju bÀttre vÄr tjÀnst Àr för anvÀndare, desto bÀttre Àr den ocksÄ för avsÀndare. Happy-happy, som vi sÀger pÄ Kivra.

6) Fem miljoner anvÀndare

Sedan starten 2011 har Kivra hjÀlpt Sveriges invÄnare, företag och myndigheter att bli mer digitala. PÄ Ärets sista mÄnad sÄ passerades en ny milstolpe nÀr 5 miljoner svenskar har valt att ansluta sig till Kivra. Detta innebÀr att över 60% av alla vuxna i Sverige anvÀnder Kivra. LÀs hela pressreleasen hÀr

7) Topplacering i appstore

VÄr app har under Äret varit mer eller mindre cementerad i toppen pÄ flera topplistor i Google Play Store och Apple App Store.

8) Fler digitala kvitton

Under Äret lanserade vi möjligheten för vÄra anvÀndare att registrera sina betalkort i Kivra. Lösningen gör det möjligt att fÄ kvittot i Kivra nÀr ett köp betalas med nÄgot av de inlagda betalkorten. Intresset för denna lösning Àr stort bland sÄvÀl butikskedjor som kassasystemsleverantörer. LÀs mer om kvitton

9) Kivra Campaigns

De senaste 6 mÄnaderna har cirka 9% av alla försÀndelser i Kivra haft en Campaign-banner. Ytorna har exponerats för 30 miljoner anvÀndare och genererat 800 000 klick totalt. AnvÀndandet och nyttan ökar för Campaigns och vi kommer slÀppa flera anvÀndbara funktioner i verktyget under 2022. LÀs mer om Kivra Campaign och hur man enkelt kommer igÄng hÀr

10) Smartare kallelser introducerades

Aleris blev först med att anvÀnda ny funktion i Kivra som gör vÄrdkallelser smartare. Med Kivras app kan nu patienten fÄ pÄminnelser om nÀr besöket nÀrmar sig och med ett knapptryck lÀgga till all viktig information om vÄrdbesöket i sin kalender. Vilket underlÀttar för bÄde patienter och vÄrdaktörer. Givetvis kan tjÀnsten anvÀndas till alla typer av kallelser och tidsbokningar. LÀs mer om smarta kallelser

Vi hoppas att 2022 blir minst lika givande Är och lovar att fortsÀtta att utveckla Kivra för att bli en Ànnu bÀttre partner för dig, ditt företag och era kunder. Tack för att ni Àr med pÄ resan!

Tveka inte att höra av er direkt till partner ansvarig för att skapa en helt unik, skrÀddarsydd kundresa genom Kivra.