Momentum på flera håll när Kivra taktar mot 5 miljoner användare

Nyhet

Publicerat 9 december 2021

Över 4,9 miljoner svenskar använder nu Kivra. Det innebär att nästan 60% av alla vuxna i Sverige har valt att samla sina viktigheter hos oss. Det är nog därför som 99% av allt som skickas i Kivra blir öppnat. Det gör Kivra till en unik plats för dig som vill nå fram, och för dig som vill få saker att hända i mötet med kunderna. En bättre plats för kundrelationer helt enkelt.

I det här nyhetsbrevet vill vi lyfta några höjdpunkter som förhoppningsvis gör oss till en ännu bättre partner för ditt företag och era kunder.

------------

Fler digitala kvitton i Kivra

Vi är stolta över att vara en del av omställningen från papperskvitton till digitala kvitton. Under 2021 har Kivra förmedlat över 100 miljoner digitala kvitton och året slutar på topp då vi välkomnar två nya kvittoavsändare; vårdaktören Min Doktor och Elon, en av landets största vitvarukedjor med 329 butiker.

Men vår resa har bara börjat, Kivra har som ambition att digitalisera alla Sveriges kvitton. Därför har vi nyligen lanserat möjligheten för våra användare att registrera sina betalkort i Kivra. Vi har tagit fram en lösning som gör det möjligt att få kvittot i Kivra när ett köp betalas med något av de inlagda betalkorten. Intresset för denna lösning är stort bland såväl butikskedjor som kassasystemsleverantörer. Caspeco, ett av landets ledande affärssystem för besöksnäringen som används av flertalet populära restauranger, cafeér, hotell och arenor, är först ut att integrera mot Kivras lösning. Och fler är på gång! Se till att hålla Kivras app uppdaterad så du inte missar när fler aktörer successivt ansluter sig.

------------

Kivra lanserar flexibla betalningsalternativ och möjlighet till merförsäljning

Varje år skickas och betalas miljontals fakturor genom Kivra. När du som avsändare skickar en faktura i Kivra ökar chansen att få betalt i tid. Nästan hälften av våra betalanvändare hanterar sina fakturor direkt vilket gör att ditt företag kan få betalt snabbare.

En efterfrågad utveckling av betaltjänsten som vi nu har på plats är att erbjuda användaren multipla betalmöjligheter. Alternativen kan variera i belopp, referensinformation och förfallodatum. Intresset har varit stort sedan lanseringen och flera partners har redan byggt stöd för funktionaliteten. Vi tror och hoppas att multipla betalmöjligheter kommer att skapa stort värde för många avsändare under kommande år.

» Användningsområdet för multipla betalmöjligheter är oerhört brett. Det kan användas vid förnyelser av abonnemang och medlemskap för att presentera olika erbjudanden. Vid utskick från insamlingsorganisationer som vill möjliggöra olika gåvobelopp. Men även för att erbjuda kunder varierade delbetalnings eller avbetalningsplaner och mycket mer«, säger Sofia Caravaggi, Partner Manager på Kivra.

Hör gärna av er till oss om ni vill veta mer om multipla betalmöjligheter och hur er organisation skulle kunna dra nytta av vår lösning.

Läs mer om betalmöjligheter i Kivra 


------------

Kommunicera er hållbarhetsrapport gratis i Kivra

När era kunder tar del av era utskick i Kivra så har ni deras fulla uppmärksamhet. Vi vill så klart hjälpa er att ta tillvara på det. Med Kivra Campaigns kan ni som avsändare använda ytor som visas i samband med ert utskick för att kommunicera något som är relevant för just den kunden, just då.

Eftersom hållbarhet utgör grunden i Kivra och vi tror att företag har en viktig roll i att göra världen bättre, vill vi uppmuntra er att kommunicera hur ni har arbetat med hållbarhet under året och hur era hållbarhetsplaner ser ut framöver. Därför erbjuder vi nu vårt kampanjverktyg kostnadsfritt* fram till mars 2022 till avsändare som använder Kivra Campaigns i syfte att driva trafik till sin hållbarhetsrapport.

Att komma igång med Kivra Campaigns är enkelt, ingen integration krävs utan ni som avsändare adderar enkelt kampanjytor i Kivras webbgränssnitt. I gränssnittet kan ni schemalägga kampanjer, segmentera målgrupper och följa upp resultat. Maila campaign@kivra.com så hjälper vi er att komma igång. 

* Begränsat till 100 000 försändelser per avsändare under kampanjperioden, därefter debiteras Kivra Campaigns enligt ordinarie prislista.

Lär dig mer om Kivra Campaigns 

------------

Nyfiken på Kivra?

Se vad vi kan göra för dig som avsändare eller partner. Enklast brukar vara att fylla i en intresseanmälan på vår hemsida där du berättar lite kort vad det handlar om. Det går förstås också bra att mejla oss på sales@kivra.com