Nu tog vi i. Det finns massor kvar att göra. Men vad HAR vi gjort? Och vad har det med dig att göra? Ganska mycket, skulle vi ändå säga.
Vi vore ingenting utan dig. Och våra andra användare, avsändare och samarbetspartners. I år har över 400 miljoner viktigheter skickats i Kivra. Tillsammans har vi tagit stora kliv i rätt riktning – vare sig det handlar om digitala kvitton, nya sätt att spara kWh eller smartare företagande. Med den här summeringen vill vi tacka för i år, önska dig en riktigt god jul och ett grönt nytt år.
Allt fler pensionerar papperskvittot
Nej det är ingen nyhet, vi har jobbat länge på att bli av med den där avlånga onödiga papperslappen. Men tack vare våra avsändare har bollen på allvar satts i rullning i år. Kanske har du hört det i Åhlénskön eller Icakassan, “Kvittot kommer i Kivra”. Kanske får du kvitton i Kivra sedan länge. Oavsett vad är vi väldigt glada att Doz Apotek anslutit till skaran. Som första apotek att erbjuda digitala kvitton går Doz Apotek i bräschen och har redan hunnit skicka över 70.000 kvitton i Kivra. Det här är bara början.
Spara träd – både som företagare och privatperson
Vi slutar aldrig fascineras över vilket avtryck vi gör tillsammans, alla vi som väljer bort papper. Och det kan du göra även som företagare. Vår Företagsbrevlåda funkar precis som vanliga Kivra, fast med en rad smarta tjänster anpassade för företagare. Bara i år har antalet Företagsbrevlådor ökat med 40 procent. För dig som skickar i Kivra innebär det att du når över halva Sveriges befolkning och 121.000 företagare. Vad är grejen med Företagsbrevlådan, kanske du undrar. Vår affärsansvariga Adam Hultén har alla svar, du ser klippet här.
Kivra + elbolagen = minskad energiförbrukning
Det är kallt. Det är dyrt. Det är brist. Och elbolagen behöver prata kWh med kunderna. Eftersom 5.5 miljoner personer har Kivra funkar vi som en direktkanal till många av hushållen. För att hjälpa energibolagen hjälpa sina kunder hoppade vi därför in som mellanhand genom att erbjuda en pro bono-kampanj. Tack vare vårt kampanjverktyg Campaigns kunde elbolag som Fortum, Ellevio, GodEl, Kraftringen och Skånska energi nå ut till miljontals hushåll med info och tips kring elförbrukning i vinter. En win-win för alla! Vill du också nå ut brett kan du läsa här om varför Campaigns är ett smart alternativ.
Kort om våra nya kläder
Vi har blivit lite snyggare i år. Därför tog vi tillfället i akt och samlade ihop vår nya logotyp och annat praktiskt. Ett kit för dig som skickar i Kivra, att använda fritt och som du vill. Kolla in vår nya materialsida här.
----------
Vi pratar gärna vidare! Fyll i en intresseanmälan eller maila oss på sales@kivra.com