Kivra Campaigns

Kivra Campaigns är en kommunikationsyta som kan adderas till ett utskick för ytterligare kundkommunikation. Det kan ligga över eller under utskicket. Ingen integration krävs för att komma igång, utan avsändaren adderar enkelt kampanjytor i Kivras webbgränssnitt Kivra Campaigns.

– Vill ni veta mer om hur Campaigns fungerar för avsändare kan ni följa länken här under.

Campaigns Hero Illu
Bild på klippor för sommarkampanj mot lön

Lätt att komma igång

Hur funkar Campaigns då? Lite som en klassisk post-it – men snyggare, enklare och effektivare. Med hjälp av ett redigeringsverktyg och förinlagda mallar skapar avsändare banners och inforutor med bara några klick. De väljer enkelt under vilken tidsperiod som bannern ska synas. Sen kan de placera dem rakt i blickfånget på utskicket. Svårare än så är det inte. Så fort det är skickat kan de följa klick och öppningsgrad i sin Sender Portal.

Vad behöver ni som partner göra?

Det mesta relaterat till Campaigns sköter avsändarna själva – men innan det är deras tur behöver ni som partner göra detta:

Todo partner campaigns
Ikon föreställande en cirkel med en symbol för att något är avbockat.

Informera

Berätta för era avsändare om Kivra Campaigns och hur det kan boosta deras kunddialoger.

Ikon föreställande en cirkel med en symbol för att något är avbockat.

Gör det möjligt

Möjliggör implementeringen av alla funktioner Kivra Campaigns erbjuder. Hör av dig till oss om du har frågor och ideér!

Ikon föreställande en cirkel med en symbol för att något är avbockat.

Ta emot

Ni som partner behöver kunna ta emot en "Campaign Tag" och skicka med den till det nya metadatafältet till Kivra. Detta för att förbättra era avsändares segmenteringsmöjligheter.

Guidelines och Material

Riktlinjer och tips för design, samt vidare information och resurser för utvecklare.

Erbjud en bättre segmentering!

campaignsgrey

Campaign Tags är Kivras senaste tillskott

Genom att möjliggöra teknisk implementering av "tags" kan ni erbjuda en sofistikerad nivå av segmentering till era avsändares kundkommunikation. Campaign tags kommer förstärka ert erbjudande och ge era kunder verktygen de behöver för att nå rätt målgrupper med en ny nivå av precision.

Kontakta oss om ni vill veta mer om hur Campaign tags kan hjälpa era kunder!

Hur funkar Campaign Tags?

Campaign tag kommer på version 2 av content create api:et: v2/tenant/:tenantid/content

Mer information finns att läsa på vår utvecklarsida

campaigns guidelines consistencygrey

1.

Avsändare adderar en "tag" när kampanj skapas.

2.

Försändelse skickas via Kivras content API med "tag" i ett nytt metadatafält.

3.

Kivra kopplar inskickad "tag" med skapad "tag" i kampanjverktyget.

4.

"Tags" ersätter all övrig segmentering i kampanjverktyget.

Skapa Campaign by Tag

Skapa er kampanj i kampanjverktyget.

1

Välj Tag-segmentering

2

Skriv in:

  1. Tag namn
  2. Titel - kampanjens namn
3

Välj position: Topp eller botten

4

Ladda upp eller skapa er banner

5

Välj datum när kampanjen ska vara synlig

6

Lägg till länk för kampanjen (valfritt)

7

Spara utkast eller publicera

Bra att tänka på:

Det är viktigt att tag namnet du skriver är exakt samma som det du använder i dina utskick

Försändelsen kommer att skickas även om tag namnet inte matchar, men ingen kampanj kommer att visas

Samma tag-namn kan användas för topp och bottenplacering

En kampanj med tag kommer att skriva över andra kampanjer med samma synlig-datum

Senast skapad kampanj kommer att skriva över en tidigare skapad

Hör av er om ni undrar något!