Från hallmattan till mobilen – ett vinnande koncept. Fler än 650 000 personer vill ha Coops erbjudanden i Kivra. På bara ett halvår har fler än 1,5 miljoner erbjudanden öppnats i appen, och tjänsten växer stadigt från vecka till vecka.
I början av året gick Coop och Kivra ihop med syftet att skapa en ny lösning för direktreklam. På sex månader har samarbetet resulterat i att fler än 1,5 miljoner erbjudanden har öppnats i Kivra. Över 650 000 Kivra-användare har givit sitt samtycke att ta emot erbjudanden från Coop, och tjänsten fortsätter att växa. Att nästan 100 000 av dem dessutom aktiverat notiser för att få full koll på de veckovisa erbjudandena ser Kivra och Coop som en bekräftelse på att tjänsten värdesätts hos kunderna.
– Vi letar hela tiden efter nya sätt att nå ut med våra erbjudanden. Kivras tjänst är ett effektivt komplement till våra egna kanaler och traditionell direktreklam. Ambitionen är att finnas där våra kunder finns, kunden ska själv välja den kanal som man föredrar, säger Johan Öhlin, Marknadschef på Coop.
På kundernas villkor
Digitala erbjudanden spar på miljön samtidigt som det är ett effektivt sätt att nå rätt personer i rätt kanal. Resultatet blir en lösning som är bättre för både individ och samhälle.
– Vi är glada över att så många redan engagerat sig i tjänsten. På kort tid har vi tillsammans med Coop lyckats förenkla matinköpen för många av landets hushåll. Samtidigt erbjuder vi matkedjorna en helt ny möjlighet att nå genom bruset. Man når kunderna i stunden och de kommer åt erbjudandena på språng. Och eftersom över hälften av de som använder tjänsten idag har tackat nej till reklamblad i brevinkastet blir det även ett sätt att nå nejsägarna, säger Henrik Lönnevi, vd på Kivra.