Ny lösning för soloföretagare: Briox och Kivra lanserar enklare administration
PressreleasePublicerat 5 juni 2025
Nu är den här! En helt ny, sömlös lösning för soloföretagare som vill förenkla sitt företagande och fokusera på det som verkligen driver affären framåt.
Genom ett strategiskt samarbete mellan Briox och Kivra lanseras nu ett erbjudande som gör vardagen enklare för Sveriges soloprenörer. Målet är att erbjuda marknadens mest attraktiva och kompletta affärsstöd för de allra minsta företagen, och att underlätta deras digitalisering.“Det känns fantastiskt att den gemensamma lösningen nu äntligen har lanserats. Detta samarbete är ett avgörande steg för oss att växla upp ytterligare en nivå och snabbt nå målet med 100 000 kunder. Vi skalar upp och gör det tillsammans med en partner som delar vår ambition att stötta soloföretagare", säger Mikael Lindblom, vd för Briox.
Den nya lösningen kombinerar Briox specialisering på enkelt affärsstöd för soloföretag med Kivras starka position som Sveriges ledande digitala brevlåda. Erbjudandet innebär att soloföretagare nu får en helhetslösning för att hantera allt från kundfakturor och leverantörsfakturor till digital post och bokföring. Allt för att eliminera manuellt dubbelarbete och frigöra tid för kärnverksamheten.
“Vi är glada över att kunna erbjuda våra företagande användare en ännu smidigare vardag. Att koppla sin Kivra-brevlåda till ett komplett affärssystem som Briox skapar ett enormt värde och effektiviserar företagandet för alla som driver eget”, säger Henrik Lönnevi, vd på Kivra.