Kivra breddar sitt erbjudande inom kundkännedom – Sweet Systems först ut
PressreleasePublicerat 5 november 2025
Kivra tar nästa steg inom kundkännedom och regelefterlevnad. Genom ett nytt stöd för digitala formulär blir det nu möjligt för banker och andra aktörer att samla in kundinformation direkt i Kivra – snabbt, säkert och regelrätt.
Sweet Systems, som sedan tidigare är etablerade inom digitala formulär och KYC-processer i bank- och finanssektorn, är först ut med att kunna erbjuda lösningen. Deras plattform integreras med Kivra och gör det möjligt för företag att skapa, skicka, ta emot och signera formulär digitalt – utan manuella moment.
Det nya stödet effektiviserar en av de mest kravfyllda processerna för företag. Kunden får formuläret i Kivra, fyller i och signerar digitalt. Uppgifter och underlag skickas tillbaka spårbart, vilket minskar administrationen och gör att viktig information besvaras utan onödiga ledtider.
Med miljontals användare och en öppningsgrad på 97 procent är Kivra redan en etablerad kanal för säker och tillförlitlig kommunikation. Nu tar Kivra nästa steg mot att bli en plattform för trygg datadelning på användarens villkor – i linje med den europeiska utvecklingen mot digitala identitetslösningar. Genom samarbeten med aktörer som Sweet Systems kan företag effektivisera sina processer och nå kunder direkt i en miljö de redan litar på.
“Vi ser ett växande behov av lösningar som f örenklar regelefterlevnad utan att tumma på säkerheten. Genom samarbetet med Sweet Systems tar vi ett konkret steg mot att göra datadelning enklare och tryggare – på användarnas villkor,” säger Henrik Lönnevi, VD, Kivra
“Kraven för kundkännedom ökar. Många organisationer lägger betydande resurser på att samla in information som både är avgörande och tidskritisk. Genom vårt erbjudande med Kivra kan organisationer nå sina kunder i en kanal med högt förtroende och hög svarsfrekvens. Det ger förutsättningar för mer sammanhållna flöden som följer gällande regelverk.”
— Markus Ewers, CCO, Sweet Systems AB