Realtidsinsikt i betalflöden
I Kivra får ni information i realtid om kunders betalningsaktivitet. Det ger en bättre förståelse om deras betalvanor, samt effektivare processer och en förbättrad kundupplevelse.

6 279 431
Användare
204 536
Företagsanvändare
2 976 844 678
ViktigheterOmedelbar status
Ni slipper vänta på avräkningsfiler – få omedelbara uppdateringar när en betalning schemaläggs, genomförs, misslyckas eller annulleras.
Förbättrad kundupplevelse
Med realtidsdata kan ni snabbt ge återkoppling, aktivera tjänster direkt och hantera undantag proaktivt.
Effektivare verksamhet
Rätt data i realtid ger insikter som kan användas för att förutsäga kassaflöde, följa kampanjutfall och anpassa kommunikationen.
Från reaktiv till proaktiv – agera i stunden
De bästa kundupplevelserna händer när ni kan möta kunden i exakt rätt ögonblick. När någon tackar ja – eller nej. När en betalning går igenom. När något avviker.
Med realtidsinsikter får kundtjänst alltid tillgång till uppdaterad information, vilket gör det enklare att hantera ärenden snabbt och effektivt. När betalningar eller statusändringar sker kan tjänster aktiveras eller pausas direkt – och kundens portal eller “mina sidor” hålls alltid aktuell.

Smidigare flöden, smartare affär
När ni vet exakt vad som händer i betalflödet, kan ni agera direkt – inte efteråt.
Anpassa erbjudanden, trigga utskick, aktivera tjänster eller sätt in åtgärder när det verkligen spelar roll. Ni får mer än bara insikter – ni får kontroll och möjlighet att skapa flöden som känns moderna, automatiserade och personliga.
Det här är inte bara bättre data. Det är en bättre upplevelse – både för er och era kunder.

Insikter & information
Ni får insikt i hela betalningsflödet i realtid – från att en användare schemalägger en betalning tills den genomförs, misslyckas eller annulleras. Det gäller oavsett om betalningen sker via Swish, banköverföring eller autogiro.
Ni får också information om vilket betalningssätt användaren har valt och vilket belopp som har schemalagts.
Snart kan ni få notifieringar när ett autogiro aktiveras eller avslutas, samt direkt avisering när en kund tackar nej till ett erbjudande eller avstår från en donation.
Hur fungerar det?
Tjänsten är fullt automatiserad och kan avaktiveras vid behov via API.
Ni skapar en teknisk mottagare (endpoint/URL)
För att ta emot signerade webhook-anrop.
Ni aktiverar tjänsten
Genom ett API-anrop till Kivra
Kivra börjar automatiskt skicka betalningshändelser i realtid
Baserat på fakturor som ni skickar via er partner