Det här är Kivra

Kivra jobbar för att alla ska tjäna på affären. Digital post ska göra det enklare både för de som skickar och de som tar emot.

Kivras utveckling

Kivra grundades i Stockholm 2011. Idén var att med digital post göra det enklare både för de som skickar och tar emot post. Och samtidigt bidra till en mer hållbar värld.

De senaste 8 åren har vi gått från att erbjuda en digital brevlåda till mer än så. Fakturabetalning, digital signering, inskanning av post, och enklare bokföring är några av våra tjänster. Och nya funktioner utvecklas löpande. Målsättningen är fortfarande densamma. Att skapa smidiga och hållbara lösningar som alla tjänar på.

Kivra idag

Idag använder över 3 miljoner svenskar Kivra. Och över 15 000 företag och myndigheter skickar post via tjänsten. Vi samarbetar med Sveriges ledande leverantörer av brev och fakturor. Även kassasystem, lönesystem och bokföringssystem.

Kivra har kopplingar mot alla bankkonton via Bankgirocentralen och är ett betalinstitut som står under Finansinspektionens tillsyn. Vi följer reglerna i dataskyddsförordningen (GDPR) och är en godkänd brevlådeoperatör av Mina meddelanden för att förmedla säker digital myndighetspost.

Idag ägs Kivra av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Våra värderingar

Kivra arbetar med hållbarhet i flera dimensioner. Vi strävar alltid efter lösningar som är “happy-happy”. Då ska alla tjäna på affären. Samtidigt som vi bidrar till en mer hållbar värld.

Våra ledord är “teamovation” och “vänligt”. Det betyder att vi jobbar för att tillsammans skapa, utveckla och utmana för att skapa en hållbar och säker digital infrastruktur.