Undersökningar
Kivra lanserar en ny tjänst för samhällsundersökningar. Genom 6 miljoner användare i Kivra når undersökningarna en bred demografisk spridning och ger därmed mer representativa resultat. Dessutom med en högre konverteringsgrad än branschstandard. Tjänsten kompletterar befintliga kontaktytor som telefon, SMS och vykort, vilket faciliterar snabbare svar.
6 058 779
Användare
179 688
Företagsanvändare
51 110
Avsändare
Ställ dom stora frågorna
Nå brett
Med 6 miljoner användare i Kivra kan ni nå så många personer ni vill och behöver – över hela Sverige.
Nå rätt
Nå rätt personer. Vare sig det betyder slumpmässigt utvalda människor eller en noga vald grupp.
Snabba svar
Kivra har en oöverträffad öppningsgrad och svarsgrad. Via oss får ni svar snabbt och säkert.
Hållbara svar
Hållbarhet är den röda tråden i allt Kivra gör. Skippa papper och ställ era frågor hos oss istället.
Hur ser det ut?
Ett exempel på hur en undersökning i Kivra kan se ut för mottagaren. De får en avisering från Kivra som leder till en direktlänk till undersökningen. Det framgår tydligt vilka som är avsändare och processen är enkel och smidigt från första notis till inskickad undersökning.
Hur funkar det?
Direktintegration
Med en direktintegration behöver ni själva skapa och lagra undersökningen på er egna domän, samt sammanställa er egen analys och slutsats.
Via partner
Väljer ni att gå via partner beställer ni en undersökning via dom och sedan sköter de resterande uppsättning och kontakt med Kivra.
Urval
Kivra gör inte ett slumpmässigt urval av mottagare. För att veta vilka personer undersökningen ska skickas till behöver Kivra få en kontaktlista från er.
Utskick
Oavsett typ av integration ser resten av processen likadan ut! Undersökningen skickas ut via vårt API – likt ett vanligt brev i Kivra.
Samarbetet med Kivra öppnar helt nya möjligheter att utveckla Gallups metoder utan att hota tillförlitligheten.
Förutom möjligheten att samla in svar på kort tid ger Kivra oss även större möjlighet att nå ett stort antal personer i mindre geografiska områden som till exempel kommuner. Det ökar chansen till en medborgardialog genom undersökningar, där det inte bara är de som är aktivast på sociala medier som får sin röst hörd.
– Mikael Ohlsson, kvalitetsansvarig på Novus.