En faktura – fem funktioner
Kan en faktura bidra till en bättre kundupplevelse? Med oss är svaret ja. Det handlar om mer än betalningar, tänk fem flugor i en smäll. När ni fakturerar hos oss får ni en bevisat effektiv kommunikationskanal. Sälj mer, få lojalare kunder, förbättra kassaflödet och få färre samtal till kundtjänst – alla vinner på fakturor i Kivra.
6 058 779
Användare
179 688
Företagsanvändare
51 110
Avsändare
Varför skicka fakturor i Kivra?
De flesta svenskar vill ha sina fakturor i Kivra – faktum är att två av tre använder sig av oss. När ni fakturerar i Kivra kan ni vara säkra både på att ni når fram, och att fakturorna förvaras tryggt bakom BankID. En bättre lösning för alla parter!
Stärkta kundrelationer
Smidig kommunikation och överlägsen öppningsgrad ökar kundlojaliteten och förenklar för er.
Ökad merförsäljning
Med kunderna redan på plats, integrerade kampanjytor och en rad olika betalningsalternativ ökar era möjligheter till merförsäljning dramatiskt.
Snabbare betalt
Smartare fakturahantering leder till större kassaflöde och ökad likviditet.
Bättre kundservice
Avlasta kundtjänsten! Kontaktvägar, FAQs och chattar direkt i Kivra förenklar för både er och kunderna.
Ett lätt sätt att få snabbare betalt
Fem dagar före förfallodatum – så tidigt betalas i genomsnitt fakturor skickade i Kivra. Åtta procent av dem betalas samma dag de skickas ut – snabbaste betalningen av alla tillgängliga metoder. Med andra ord kan ni förvänta er bättre kassaflöde, högre likviditet och tillgängligt kapital när det behövs.
Få betalt ännu snabbare med Swish
Där det går väljer en majoritet av kunderna att betala med Swish. Betalningen sker i snitt en dag tidigare än med andra metoder, men på vissa håll sker så många som 60 procent av betalningarna inom fem dagar efter utskick.
Autogiro – fast bättre
Vi vill hjälpa er att få fler att automatisera. Därför erbjuder vi en ny, förfinad form av autogiro – direkt i Kivra. Tack vare en förenklad och helt digital onboarding ökar chansen att fler tar sig igenom processen. Dessutom har vi lagt till ett antal funktioner anpassade efter kundernas önskemål. De får bland annat bättre kontroll över vad som dras, notiser när en betalning är på gång och kan själva sätta en övre beloppsgräns. Fler betalningar i tid, färre fel- eller dubbelbetalningar och nöjdare kunder. En win-win för alla!
Nå andra företag genom Kivra
Ni kan nå 170.000 företag och föreningar med samma infrastruktur som Kivra privat. Var säker på att fakturan eller brevet når rätt person på rätt företag - skicka den snabbt, säkert och miljövänligt genom Kivra. Givetvis är det samma höga öppningsgrad som på privatsidan.
Nu blir det enklare att betala räkningar i Kivra
På tiden! Snart kan du betala med en enda legitimering. Vi jobbar stenhårt på att förenkla vår betaltjänst, och vet att det har krävts lite väl många legitimeringar på sina håll. Det har helt enkelt berott på vårt rigorösa säkerhetstänk och en hel del tekniska detaljer i kopplingen mellan oss och bankerna. Men nu blir det bättring! Från och med nu och fram till årsskiftet kommer bank efter bank gå live med en enda legitimering i Kivra. Du kommer dessutom kunna betala flera räkningar med ett enda klick. Tack för tålamodet!
CASE
Swish i Kivra – en win-win för alla
Antal Swishbetalningar i Kivra ökade lavinartat redan från start. Efter bara en månad gick över 60 procent av betalningarna via Swish, vilket gett positiv effekt för alla parter - Lowell, deras uppdragsgivare och slutkunden.
En genväg till ökad kundlojalitet
Det handlar om mer än bara betalningar – för många företag är fakturan den enda regelbundna kontakten de har med sina kunder. Med en öppningsgrad på 95 procent kan vi erbjuda en både effektiv och pålitlig kommunikationskanal.
Skräddarsydd kanal – stor genomslagskraft
Vi g ör det enkelt att stärka banden till era kunder. Med oss får ni en egen företagssida i Kivra, och där öppnas de flesta av era utskick. Det är där ni möter era kunder och där ni kan skapa effektiv kommunikation. I Kivra kan ni använda kampanjytor på fakturan för att enkelt nå ut med aktuell kommunikation eller merförsäljning.
Fakturor i Kivra ger bättre kundservice
Kundservice kan kosta, men missnöjda kunder kostar mer – vi erbjuder en lösning på båda problemen. Förbättra för både kunder och medarbetare med våra smarta kontaktvägar.
FAQ
Avlasta kundservice med en FAQ. Skicka med som direktlänk i fakturan och hjälp kunderna hitta svar på egen hand.
Länk till Mina sidor
Erbjud service dygnet runt genom att skicka med en direktlänk till 'Mina sidor'. Med hjälp av SSO (single sign-on) blir era kunder dessutom inloggade direkt hos er vid länkningen.
All kontakt genom Kivra
Nu kan era kunder ringa er genom oss. Länka till alla era kontaktvägar i Kivra för en smidigare och mer direkt kommunikation.