Lowell ökade tillgängligheten med Kivras single sign-on

Logotyp för Lowell.

Kredithanteringsbolaget Lowell är bland de första att införa SSO, single sign-on, i Kivra. När kunden klickar på en kommunikationsyta i Kivra från Lowell, kopplas kunden i inloggat läge till Lowells self-service-portal.

Bild Jens Lindeblad

Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra kundupplevelsen. En del i det är att all skriven kommunikation ska göras tillgänglig via de snabbaste och mest tillgängliga kanalerna, säger Jens Lindeblad, Head of Digital and Innovation på Lowell.

Kraftigt ökad konvertering

När Kivra erbjöd SSO såg vi det som en självklarhet att koppla samman det till vår self-service-portal. Vi såg direkt en kraftig ökning av kunder som genom att klicka på kommunikationsytan kommer till inloggat läge i Mitt Lowell.

Lowell mobile square

Obekvämt att diskutera ekonomi
SSO gör användarupplevelsen smidigare och tillgängligare. Men för Lowell finns också andra incitament.

Vår rapport om ekonomisk ohälsa visade att många i landet tycker det är obekvämt att diskutera sin ekonomiska situation med andra människor. Mot den bakgrunden är det ännu viktigare att göra self-service så smidig och tillgänglig som möjlig, vilket vi uppnår med Kivras single sign-on, avslutar Jens Lindeblad.

Läs mer om Lowells rapport om ekonomisk ohälsa.

Det här är SSO

  • SSO utläses Single sign-on. Kallas ibland på svenska för federering.
  • SSO kan implementeras för såväl inloggning med BankID som med lösenord.
  • Beprövat i Kivra av några av landets största företag, inom exempelvis försäkring och kredit.

Fakta Lowell

  • Näst störst i Europa inom kredithantering och inkassotjänster.
  • Grundat i Storbritannien 2004.
  • 4 400 anställda i koncernen, 250 arbetar i Sverige.
  • Hette tidigare Lindorff.

Vill ni veta mer om single sign-on?

Ring eller mejla sales@kivra.com på Kivra. Så hjälper vi er vidare.